شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

به لحاظ علم فوتبالی آلمانی هستم/ بازیکنان مستعد بومی کنار تیم خواهند بود

به لحاظ علم فوتبالی آلمانی هستم/ بازیکنان مستعد بومی کنار تیم خواهند بود
 سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: تمامی مراحل آموزشی فوتبال را در آلمان گذراندم و به لحاظ علم فوتبالی آلمانی و به لحاظ تابعیت فردی ایرانی هستم.
به گزارش «رصنا» رضا پرکاس در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هتل فردوسی تهران برگزار درباره اینکه آیا به دنبال رشد ستاره های جدیدی در این تیم خواهند بود یا خیر گفت: فوتبال حرفه ای یعنی اینکه شما با پتانسیل بالا تیمی را ببندید و در لیگ شرکت کنید. اگر ما این پتانسیل را در آبادان داشته باشیم چه بهتر ولی اگر این موضوع نباشد قطعا برای رقابت در لیگ برتر باید اولویت هایی را در خوزستان، شهرهای دیگر و در نهایت نیز بازیکنان خارجی در نظر بگیریم. پروسه بازیکن سازی پروسه یک روزه نیست ولی قطعا سیاست باشگاه در این است بازیکنانی که توانایی دارند در تیم اول حاضر باشند و ما این برنامه را دنبال خواهیم کرد و در طول فصل کار را دنبال می کنیم تا در سال های بعد پتانسیل و کیفیت بازیکن بومی را نشان دهیم. در حال حاضر شریعت زاده و پارسا را به عنوان نفرات جوان و آینده دار در اختیار داریم. تست گیری نداشتیم چرا که در شخصیت نفت آبادان نیست. از آکادمی و تیم‌های پایه به خوبی استفاده کردیم ولی یکباره یک بازیکن 16 ساله را نمی شود آورد و باید به صورت متناوب از استعدادهای جوان استفاده کنیم و این مهم یک پروسه سه ساله است تا ضریب سنی را پایین بیاوریم و استفاده از بازیکنان بومی و استعدادها را بالا ببریم. 

وی در خصوص اینکه ایرانی است یا آلمانی افزود: من نگفتم که مربی خارجی هستم و خبرنگار با توجه به حضورم در فوتبال خارج از ایران اینطور گفت. در کشور مربی خارجی را اینطور تفکیک می کنند چرا که مدعی هستند دانش به روزی دارند. از این جنبه بله، من تمام مراحل و الفبای فوتبال را در آلمان یاد گرفتم. روی همین حساب می توانم مربی خارجی باشم اما از نظر ملیت ایرانی هستم و مربی آلمانی محسوب می‌شوم! در حال حاضر مربیانی با تفکرات آلمان، روسیه و پرتغال و ... حضور دارند و قطعا رقابت جذاب خواهد شد.

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان