چهار شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰

روح الله عرب: غیرت بازیکنان نفت ستودنی است/ لزوم حمایت مسئولان از مدیرعامل باشگاه

 

روح الله عرب:

غیرت بازیکنان نفت ستودنی است/ لزوم حمایت مسئولان از مدیرعامل باشگاه

یکی از پیشکسوتان فوتبال، غیرت و از خود گذشتگی بازیکنان تیم صنعت نفت را که به رغم تمامی مشکلات و مسائل منجر به نتیجه گیری خوب تیم شد را قابل تحسین و ستودنی خواند.

روح الله عرب در گفت و گو با رصنا (روابط عمومی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان)، ضمن عرض سلام به مردم عزیز آبادان به خصوص تماشاگران خونگرم باشگاه بزرگ صنعت نفت و اشاره به وضعیت اقتصادی اکنون کشور، اظهار کرد: مسائل مالی یکی از پر رنگترین مسائل مبتلابه فوتبال روز دنیا و نه تنها کشورمان است، نمی توان فوتبالیست را بیاورید و بدون اینکه هزینه ای به آن پرداخت کنید و یا بخواهید پرداخت ها را دیر یا زود کنید از او بخواهید که خیلی راحت بازی کند.

بازیکن سابق طلایی پوشان آبادان گفت: بایستی با یکدیگر خیلی رو راست باشیم، الان مشکلات زندگی ما خیلی زیاد شده و فوتبالیست ها هم نه تنها دغدغه ی زندگی شخصی شان بلکه دغدغه خانواده های دیگری را نیز که از آنها حمایت می کنند را دارند. به طور قطع مسائل مالی یکی از مهمترین فاکتور ها در کسب موفقیت یک تیم به شمار می رود. نمی گویم خیلی تاثیرگذار اما به هر حال یکی از فاکتورهای مهم است.

وی افزود: آنچه برای بازیکنان تیم صنعت نفت نه تنها امسال بلکه فصل های قبل رخ داد اما امسال بیشتر به چشم آمده، اینکه تا نیم فصل هیچ پرداختی به بازیکنان وجود نداشت، اما بازیکنان خیلی غیرت کردند و تک تک شان قابل تحسین هستند. تمام بازیکنان اعم از بزرگان و جوانان و کادر فنی امسال تیم صنعت نفت، همگی از خودگذشتگی کردند و با تمام وجودشان برای تیم بازی کردند این نشان از غیرتشان دارد و بایستی تک تک آنان مورد تحسین قرار بگیرند.

بازیکن سابق تیم صنعت نفت آبادان تصریح کرد: متاسفانه صنعت نفت 1400، همانند دو سه فصل اخیر با وضعیتی نامشخص از نظر مدیریت، پر از مشکلات عدیده ی تیمداری و خیلی دیر نسبت به دیگر تیم ها شروع به انجام تمرینات کرد و این در نتیجه ی گیری اوایل فصل تیم به طور کامل مشخص بود. بحران مدیریتی اول فصل که در فصل های قبل هم بود روی نتیجه گیری تیم در اوایل فصل بسیار تاثیرگذار بود اما در ادامه ی فصل به دلیل وجود رفاقت، همدلی و مودت میان بازیکنان و  بزرگان این تیم اعم از طالب ریکانی، تک تک بازیکنان، سرمربی و کادر فنی تیم که می توان از آن به عنوان یکی از حسن های خوب تیم امسال صنعت نفت نام برد، سبب شد تا همگی چه در شرایط سخت و حتی خوشحالی در کنار هم باقی بمانند و این در کسب نتایج به تیم کمک کرد. 

عرب؛ با موثر خواندن حمایت همه جانبه  و سعه ی صدر مردم حتی در زمان عدم نتیجه گیری تیم و اینکه تیم را به حاشیه نبردند، یادآور شد: این حمایت در پیروزیها و نتیجه گیریهای هفته های اخیر نفت بسیار موثر بود و به طور حتم در ادامه نیز این نتیجه گیری ادامه خواهد داشت.

وی درباره ی نتیجه گیری تیم صنعت نفت در ادامه ی فصل گفت: ما فوتبالیست ها یک اصطلاحی داریم اینکه در نیم فصل دوم دروازه ها خیلی کوچک و بُردن خیلی سخت می شود زیرا یکسری از تیم ها برای کسب سهمیه جدا می شوند و یکسری تیم ها هم می جنگند برای نیفتادن برای همین به نظرم تیم الان صنعت نفت برای اینکه کسب نتایجش ادامه دار باشد بایستی از حمایت‌های ادامه دار هیات مدیره، مدیرعامل و مسئولان شهری برخوردار باشد ضمن اینکه به نظرم اگر می توانستند دو یا سه بازیکن خوب و تراز اول به تیم تزریق کنند حتما در نتیجه ای که تیم می توانست در ادامه کسب کند اثرگذار بود.

وی افزود: بر اساس گفتگوهایی که کادر فنی و بازیکنان داشته اند می توان دریافت که نیم نگاهی به کسب سهمیه دارند و امید است که روند نتیجه گیری های تیم ادامه داشته باشد و بچه ها بتوانند کسب سهمیه کنندف بدون شک مهمترین عامل کسب این سهمیه حمایت همه جانبه از تیم است.

بازیکن اسبق تیم نساجی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در مورد مدیریت باشگاه صنعت نفت اظهار کرد: مدیریت باشگاه فصل را با توجه به بودجه ای که اصلا در اختیار نداشت شروع کرد و این اصلا خوب نیست. با توجه به ارتباطی که با هتل فردوسی وجود داشت صنعت نفت فقط توانست در تهران اردو برگزار کند حداکثر استفاده ای که می‌توانست تیم از این وضعیت بحرانی کند تصمیم بر برپایی این اردو در تهران بود. بعد از آن در پرداختی ها بودجه ی باشگاه مشخص نبود. در  چنین شرایطی جوابگوی تیم مردمی همچون صنعت نفت آبادان بودن بسیار سخت می شود. تا الان بازیکنان نفت30 درصد از مطالباتشان را دریافت کرده اند و این جای تشکر دارد و امیدوارم این حمایت ها ادامه دار باشد. 

عرب؛ با تاکید بر اینکه در مدیریت باشگاهها همیشه مسائل مالی حرف اول را می زند، تصریح کرد: مسئولان پالایشگاه، استان خوزستان و پایتخت می بایست اقدامی اساسی در این باره انجام دهند تا مدیرعامل نیز بتواند کارها را از پیش ببرد. امیدوارم در ادامه فصل حمایت ها وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: صنعت نفت تیمی مردمی است، تیمی که تماشاگرانش با این تیم زندگی می کنند، نمونه ی تیم صنعت نفت در ایران دو سه تیم دیگر داریم که همین شرایط را دارند. تیم های پایتخت اگر به لحاظ مالی از طریق دولت حمایت نشوند اما به سبب آنکه تمامی بازیهایشان به صورت زنده از شبکه سراسری پخش می شود لذا اسپانسرهای خیلی خوبی را جذب می کنند و از این طریق از این تیم ها حمایت می شود اما متاسفانه از تیم های مردمی مثل صنعت نفت، ملوان بندر انزلی و نساجی مازندران به ندرت حمایت می شود. 

وی گفت: وضعیت مالی فعلی تیمی مانند صنعت نفت با آن همه قدمت و پیشینه و این همه تماشاگر خونگرمی که پشت آن هستند، خوب نیست. بایستی وضعیت مالی و مدیریتی این تیم ثبات داشته باشد. در زمان عیسی زاده مدیریت تیم ثبات داشت و لذا تیم نتایج امیدوار کننده کسب می کرد. منابع مالی صنعت نفت بایستی مشخص شود.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان، افزود: تیم های نوپایی که به لیگ برتر می آیند و سابقه ی دو یا سه سال حضور در لیگ برتر را هم ندارند از بهترین امکانات مالی برخوردارند و از سوی دولت حمایت می شوند. اما تیم ریشه داری مانند صنعت نفت آبادان هر سال با مشکلات عدیده ای مواجه است. فوتبالیست ها با این تیم قرارداد می بندند اما نیم فصل فسخ قرارداد می کنند و می روند. به طور حتم این شرایط نباید دامن گیر تیم صنعت نفت باشد. 

عرب؛ اظهار کرد: مشکلات مالی تیم صنعت نفت بایستی از درون خود آبادان رفع شود در این شهر شرکتهای بزرگی مانند پالایشگاه، پتروشیمی و غیره وجود دارد که می توان از طریق آنها وضعیت مالی تیم را مشخص و تعیین کرد. آوردن فوتبالیست به شهر آبادان با این شرایط و امکانات سخت است بایستی به بازیکن امکانات فوق العاده ای داده شود تا به آبادان بیاید و تامین این امکانات باز هم مستلزم تامین منابع مالی مشخص است امید است مشکلات مدیریتی تیم هر چه سریعتر حل شود تا تیم از این وضعیت رها شود.

وی؛ با بیان اینکه تیم صنعت نفت متعلق به همه ی مردم است و به شخص، مدیر و یا بازیکن خاصی تعلق ندارد؛ تصریح کرد: این تیم بایستی برای مردم باقی بماند و ما نیز وظیفه داریم تا از بچه های تیم اعم از بومی و غیر بومی حمایت کنیم و اگر نقدی هست به نظرم بایستی منصفانه، سازنده و کاربردی باشد، نباید نقدها سبب ضربه زدن به تیم باشد. 

وی یادآور شد: کادر فنی تیم بایستی از تجربه پیشکسوتانی که در این تیم بازی کردند و تجربه بازی در شرایط مشابه را داشتند، بهره ببرند. صنعت نفت متعلق به مردم آبادان است و بایستی مسئولان از این تیم حمایت کنند تا از بحران خارج شود. وضعیت مدیریتی تیم بایستی مشخص شود و پشت تیم باشند. نمایندگان مردم در مجلس بایستی مانند زمان انتخابات که مرتب کنار تیم حاضر می شوند و عکس‌های تبلیغاتی زیادی می گیرند در زمان مشکلات نیز در کنار تیم باشند و کمک کنند و مانند دیگر تیم های دولتی از روابط شان برای بهبود شرایط تیم بهره ببرند.

بازیکن سابق تیم صنعت نفت آبادان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در فوتبال روز دنیا ثابت شده که انجام تغییرات زیاد در سه آیتم مهم مدیریتی، کادر فنی و ثبات بازیکن سبب ضربه زدن به تیم می شود. متاسفانه در کشور ما بعد از یکی دو سال که مدیری کارش را یاد گرفته او را برکنار و فرد دیگری را جایگزین می کنند. به جای برکنار کردن های مکرر مدیران عامل باشگاهها بایستی از آنها و مسائل مالی باشگاه حمایت شود. 

روح الله عرب؛ درباره ی پیش بینی اش از بازی امروز صنعت نفت و نساجی یادآور شد: پیش بینی بسیار سخت است چون زندگی ام را مدیون این دو تیم بسیار دوست داشتنی هستم این دو تیم در زندگی ام بسیار تاثیرگذار بودند. بازی این دو تیم بسیار خوب و تماشاگر پسند خواهد شد چون دو تیم صنعت نفت و نساجی مازندران تیم های با اصالت، ریشه دار و مردمی اند و خیلی حیف شد که تماشاچی ها نیستند . به طور حتم حضور تماشاچی ها می توانست به جذابیت این بازی کمک کند. برای هر دو تیم آرزوی موفقیت دارم.

وی؛ در پایان گفت: همه جا گفته ام، روح الله عرب اگر روح الله عرب شده از باشگاه صنعت نفت بوده و همه چیز خود را پس از خداوند مدیون باشگاه صنعت نفتم، این را بدون تعارف می گویم. برای مجموعه ی باشگاه، آقای کی شمس مدیرعامل، منصوریان سرمربی تیم، کادر فنی و تمام بازیکنان رزوی موفقیت دارم و از آنان بابت تمام تلاش هایشان که سبب شد با وجود تمام مشکلات، تیم به این جا برسد، قدردانی می کنم، کوشش آنها سبب شده تا ما پیشکسوت ها با خیال راحت بازی‌های نفت را دنبال کنیم. امیدوارم حمایت ها از کادر فنی و بازیکنان ادامه دار باشد تا در ادامه ی فصل نیز نتایج خوبی را بگیرد.

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان