جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰

اشتباهات داوری نقش اول تعیین نتیجه دیدار صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان بود.

به گزارش رصنا(روابط عمومی باشگاه صنعت نفت آبادان)؛ شاگردان علیرضا منصوریان عصر امروز در یک بازی تدارکاتی مهمان تیم فولاد خوزستان در اهواز بودند و علی‌رغم ارائه نمایشی بسیار حساب شده بازی را به دو تصمیم اشتباه تیم داوری به حریف واگذار کردند.

در حالی که بازی متعادل پیش می‌رفت صنعت نفت با چند حمله غافلگیر کننده  می‌توانست به گل اول و دوم برسد که گلر فولاد و دیرک دروازه مانع از گل شدن توپ شد. در ادامه هر دو تیم به دنبال اجرا کردن تاکتیک‌های مورد نظر در زمین بودند اما در دقیقه ۲۵، شیمبا مهاجم فولاد در موقعیت صد در صد آفساید توانست گل اول را برای تیمش به ثمر برساند. این گل در حالی برای فولاد به دست آمد که کادر فنی صنعت نفت اعتقاد داشت مهاجم حریف در موقعیت آفساید قرار داشته و گل آن‌ها مردود است.

اما در ادامه طلایی‌پوشان تنها چند دقیقه فرصت لازم داشتند تا نتیجه را به تعادل برسانند. در دقیقه ۴۴ امید خالدی از توپ ارسالی توسط کاپیتان خود طالب ریکانی به پشت دفاع فولاد نهایت استفاده را برد و توانست با یک ضربه دقیق گل تساوی را به ثمر برساند تا نیمه اول با نتیجه ۱-۱ پایان برسد. 

در نیمه دوم اما اتفاق جالبی رخ داد. علیرضا منصوریان هر ۱۱ بازیکن خود را تعویض کرد و به نیمکت نشینان تیمش بازی داد تا همه بازیکنان تیمش از جمله ۳ گلر خود را مورد آزمایش قرار داده باشد. سرمربی نفتی‌ها به دنبال این است همه بازیکنان نفت را به یک درجه از هماهنگی رسانده و آماده حضور در لیگ برتر کند تا به این دلیل ۲۵ بازیکن آماده در اختیار داشته باشد.

در حالی که همه در انتظار پایان بازی با نتیجه تساوی بودند اما یک سوت بحث برانگیز باز هم به ضرر صنعت نفت شنیده شد. در حالی که واضح بود برخورد تن به تن بین دروازه بان و مدافع صنعت نفت در محوطه جریمه اتفاق افتاد و هیچ دخالت و برخوردی با مهاجم حریف نداشتند  اما در دقیقه ۹۳ یک پنالتی مشکوک به نفع فولاد اعلام شد تا گل دوم حریف اینگونه به دست آید.

نهایتا بازی با همین نتیجه به سود فولاد به پایان رسید. 
در حالی که انتظار می‌رفت قضاوت این دیدار سنگین و تماشایی بر عهده تیم داوری سطح بالا باشد اما این اتفاق رخ نداد تا تصمیمات بحث برانگیزی را مشاهده کنیم. با توجه به توافق سرمربیان دو‌ تیم تصاویر این دیدار به امانت نزد دو باشگاه باقی‌ خواهد ماند. با این حال می‌توانستیم با نمایش صحنه‌های گل ، اشتباهات فاحش داوری را به نمایش بگذاریم که امکان پذیر نیست. نقطه ضعف بازی را می‌توان عملکرد بسیار ضعیف تیم داوری دانست.

نقطه روشن این دیدار را هم می‌توان رضایت کامل هر دو سرمربی ، مخصوصا علیرضا منصوریان از بازی دانست. شاگردان وی در این مسابقه نمایشی بسیار خوبی داشتند و علاوه بر آن تمامی بازیکنان توانستند به میدان رفته و مورد آزمایش قرار بگیرند. لازم به ذکر است که نتایج مسابقات تدارکاتی برای کادر فنی صنعت نفت مخصوصا سرمربی تیم از اهمیت چندانی برخوردار نیست و هدف ارتقا سطح آمادگی بازیکنان برای جدال با گل گهر سیرجان است.

در انتها جا دارد تشکر ویژه‌ای از باشگاه فولاد، علی الخصوص جناب آقای گرشاسبی مدیریت محترم و آقای جواد نکونام داشته باشیم که نهایت مهمان نوازی را داشتند و استقبال ویژه‌ای از اعضای تیم صنعت نفت انجام دادند. به امید موفقیت هر سه نماینده استان خوزستان در فصل جاری.

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان