چهار شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰

مدیر آکادمی فوتبال موسسه ؛ مشکل کمبود زمین در آبادان همچنان پا برجاست

مدیر آکادمی فوتبال موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان؛
مشکل کمبود زمین در آبادان همچنان پا برجاست/ نیازمند کمک و حمایت مسئولان هستیم

مدیر آکادمی فوتبال موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان از کمبود زمین فوتبال در این شهر به عنوان مشکلی همیشگی و لاینحل نام برد.
به گزارش رصنا(روابط عمومی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان)؛ مظفر شاملی با بیان اینکه در در حال حاضر به سبب شرایط ناشی از شیوع کرونا، آکادمی فعال نیست، اظهار کرد: یک رسالتی را در این آکادمی در بحث تیم های پایه برای خود تعریف کرده و آن را دنبال می کنیم و معتقدیم که پایه بایستی  در ابتدا آموزش ببیند و بعد پرورش یابد اصلا برد و باخت و امتیاز در بحث پایه ملاک نیست و بیشتر بحث فنی و آموزش و اخلاق است که بایستی به عنوان یک وظیفه به آن بپردازیم. 
وی افزود: در این چند سالی که در کنار موسسه همکاری داشتم سعی کردم به این مسئله پایبند و آن را به انجام برسانم در سطح تیمهای امید، نونهالان، نوجوانان و جوانان و مدرسه فوتبال با توجه به همکاری تمام مربیان، سرپرستان و دیگر عوامل، همیشه به موضوع اخلاق مداری، آموزش و پایبندی به آنها تاکید داشته و داریم. اگر کم و کاستی هایی وجود دارد واقعیت آنست که تمام مسائل به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل است و کمبود و نقصان در هر قسمت می تواند کارکرد دیگر بخش ها را نیز مختل کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات فراوانی گریبانگیر فوتبال شهر شده است؛ تصریح کرد: امید می رود هر چه زودتر مشکلات زیرساختی ورزش آبادان تمام شود و بتوانیم صاحب زمین های ورزشی، تجهیزات و امکانات بیشتر برای ارائه آموزش بهتری شویم و برای بچه ها آینده ی بهتری رقم بخورد.
مدیر آکادمی فوتبال موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان؛ یادآور شد: در دو سال اخیر به سبب شیوع کرونا، فعالیت مدرسه فوتبال موسسه بنا بر دستورات ستاد کرونای شهرستان و الزامات مربوطه تعطیل است که البته مسئله ای کاملا درست است. در حال حاضر در حال ثبت نام هستیم تا به زودی فعالیت مدرسه فوتبال را با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی از سر بگیریم.
شاملی؛ درباره ی تیم های پایه گفت: امیدهایمان در لیگ کشور در حال بازی هستند و تمریناتشان را نیز آغاز کرده اند. در بحث جوانان نیز حدود یک ماه است که فعالیت شان را آغاز کرده اند. در بحث نونهالان و نوجوانان نیز دو روز است که با انجام کار تست گیری از افراد مستعد فعالیتش از سر گرفته شده و همچنان مشغول آموزش و کارهای مربوط به فوتبال هستیم. امید می رود به روزهای خوب و اوج صنعت نفت برسیم و بتوانیم بچه های خوبی را پرورش داده و به جامعه ی ورزش معرفی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه در بحث جوانها با موضوع آینده نگری؛ راهی را برای موفق تر عمل کردن شان ترسیم کرده ایم؛ افزود: تیم فوتبال در رده ی پایه ها تیمی 25 تا 27 نفره است که تنها می توانیم این تعداد افراد را و نه بیشتر به کار بگیریم. با تشکیل تیم سایه سعی کردیم تا کسانی که از تیم صنعت نفت جا می مانند و امکان همراهی با این تیم را ندارند بتوانیم به دیگر تیم ها در قالب تفاهم نامه معرفی کنیم و آنها با شرکت در مسابقات استانی، پرورش و تجربه پیدا کنند و دوباره بتوانند تست بدهند تا جذب تیم صنعت نفت شوند. 
وی اظهار کرد: یکسری کارهای اصولی را انجام و دنبال می کنیم و امید می رود با همکاری و همراهی همگان بتوانیم به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.
مدیر آکادمی فوتبال موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان ؛ تصریح کرد: کمبودهای ورزش فوتبال آبادان مختص به زمین است که واقعا در این باره مشکل هست، اهواز با 100 کیلومتر فاصله از ما 54 زمین خاکی و 84 زمین چمن دارد (اعلام هیات فوتبال این شهر) اما آبادان با آن همه سابقه، قدمت و پیشکسوت در عرصه ی فوتبال، هیات فوتبالش دارای زمین نیست. آبادان هنوز یک زمین خاکی استاندارد ندارد.
شاملی؛ یادآور شد: در آبادان سه زمین چمن مربوط به پالایشگاه است. یک زمین چمن مربوط به شهرداریست آن هم بدون فنس که امکان برگزاری بازی در آن نیست و پنج مهر هم به لحاظ بعد مسافت خیلی دور است و فاقد جایگاه ایمن است. 2 زمین هم در منطقه ذوالفقاری هست که غیر استاندارد هستند و امکان برگزاری بازی در آنها نیست. در آبادان با داشتن استعدادهای فراوان در زمینه ی فوتبال برای آنکه بتوانیم این استعدادهای ناب را از بالقوه به بالفعل درآوریم، هیات فوتبال فاقد زمین است ضمن اینکه به تجهیزات و توپ فوتبال نیز نیازمندیم.
وی گفت: باشگاه صنعت نفت چون تیمهای پایه ی فراوانی اعم از نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید دارد همین چند زمین پالایشگاه هم کفاف آنها را نمی دهد. زمین چمن باشگاه پیروز و استادیوم تختی مختص بزگسالان است و زمین چمن 17 شهریور برای تیمهای نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید، که با توجه به فراوانی تعداد تیمها آنها نیز گاهی فرصتی برای تمرین در این زمین پیدا نمی کنند. تیمهای پایه ما هم با کمبود زمین مواجهند.
وی افزود: تیمهای شهر هم که هیچ امکاناتی در اختیار ندارند و تنها زمین مربوط به شهرداری که البته غیر استاندارد هم هست (فاقد رختکن، فنس و جایگاه)  از بار بالایی به جهت پذیرش تیمهای مختلف مواجه است که البته برای بازیهای رسمی قابل بهره برداری و استفاده نیست. زمین 17 شهریور و 5 مهر هم که جوابگوی تمام باشگاههای آبادان نیست.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تیم کیانانوش در لیگ دسته دو استان در حال بازیست، اظهار کرد: تیمهای دیگر هم در رده های مختلف بازی می کنند. در حال حاضر حدود 17 تیم در رده های مختلف استانی در حال بازی هستند. 
وی تصریح کرد: به زودی باشگاههای خودمان در رده ی جوانان و دیگر رده ها به اینها اضافه می شود. 
مدیر آکادمی فوتبال موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان با تاکید دوباره بر اینکه کمبود شدید زمین یکی از معضلات اصلی آبادان در حوزه ی فوتبال است؛ یادآور شد: از فرماندار جهادی به عنوان رئیس شورای ورزش آبادان و نمایندگان مردم در مجلس می خواهم که به ما کمک کنند و زمینه ی ساخت یکی دو زمین چمن را برای بهره برداری تیمهای فوتبالی شهر فراهم کنند. البته در این باره اقدامی از سوی یکی از نمایندگان انجام شد اما متاسفانه مسکوت مانده که از وی می خواهیم  این مسئله را با جدیت و سرعت بیشتری دنبال کند تا بچه های بومی منطقه بتوانند به ورزش فوتبال که از دیر باز در کالبد این شهر و مردمانش نقش بسته است، بپردازند.
شاملی؛ گفت: چندین مکان را برای ساخت زمین فوتبال جانمایی کردیم که دارای جایگاه، نورافکن و رختکن هست و تنها بایستی فرش شود لذا انتظار می رود در این باره مسئولان امر ما را یاری کنند.
وی افزود: با سازمان منطقه آزاد اروند نیز در مورد زمین تانکفارم برای بهره برداری تیمهای فوتبالی در قالب زمین خاکی صحبت کردیم تا آن را تسطیح کرده و برای تمرین فرزندان این شهر در اختیار قرار دهند اما پاسخشان آن بود که کاربری این مکان غیر ورزشی است. البته در دیگر مناطق شهری محل برای ایجاد زمین وجود دارد که انتظار می رود تا در این باره سازمان منطقه آزاد اروند کمک حال باشد.
وی اظهار کرد: متاسفانه نگاه به ورزش در آبادان قوی نیست و مسئولان کمتر به مسائل اجتماعی توجه دارند. ورزش به عنوان یکی از عوامل بزرگ در زیر مجموعه ی مسائل اجتماعی قرار دارد که می تواند به عنوان یک بازدارنده در مسائلی همچون اعتیاد، سرقت و حتی جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماریها به سبب نشاط و سلامتی حاصل از ورزش و غیره برای نوجوانان و جوانان نقش ایفا کند.
مدیر آکادمی فوتبال موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان تصریح کرد: از آنجائیکه خدمت به مردم باقیات و صالحات است لذا گام برداشتن در مسیر ارتقاء و بهبود سطح سلامت جامعه می تواند به عنوان باقیات و صالحات در کارنامه ی مسئولان ثبت شود.
به گفته ی شاملی؛ بایستی مدیران ادارات مکلف به ورود به موضوع ورزش شوند تا بتوانند نه تنها در حوزه ی ورزشهای تیمی بلکه در بحث ورزشهای هگمانی نیز گامهای موثری بردارند تا جامعه ای عاری از هرگونه مشکل داشته باشیم.
از تمامی پیشکسوتان و دلسوزان عرصه ی فوتبال، هواداران و آن دسته از افراد دارای ایده و پیشنهاد می خواهیم تا با قرار گرفتن در کنار ما در جهت بهبود روند فعالیتها و کمک به ارتقاء جایگاه فوتبال شهر کمک کنند، در هیات فوتبال آبادان به روی همگان گشوده است.

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان