سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰

لزوم حمایت همه جانبه از تیم صنعت نفت آبادان

لزوم حمایت همه جانبه از تیم صنعت نفت آبادان

سرپرست مدیرعاملی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان بر لزوم حمایت همه جانبه اعم از هواداران، اهالی رسانه و مسئولان  از تیم صنعت نفت تاکید کرد.
به گزارش رصنا(روابط عمومی باشگاه صنعت نفت آبادان)؛ جهانگیر کی شمس در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل باشگاه گلستان برگزار شد، اظهار کرد: 10 میلیارد بودجه آنهم برای تیمی که همه از آن انتظار دارند تا تمام بازیهایش را ببرد و آسیایی شود بسیار اندک است و امکان کار بیشتر وجود ندارد. وقتی تیمهایی مانند پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و پیکان با بازیکنانشان قرارادهای بالایی را منعقد می کنند به طور قطع بازیکنان تمایل چندانی برای حضور در تیم صنعت نفت با آن همه مشکلات و نبود منابع مالی مناسب نیستند و این در حالیست که عده ای مرتب از وضعیت تیم ایراد می گیرند.
وی افزود: وقتی دروازه بان تیم ما می رود و با تیمی قرارداد ۴ و نیم میلیاردی امضاء می کند قدر مسلم ما نمی توانیم با 10 میلیارد تومان کل بودجه ای که در اختیار باشگاه قرار دارد با آنها قرارداد ببندیم.
وی تصریح کرد: شاید برخی ها بگویند که چرا دائما از وضعیت موجود نفت گلایه مند هستید و مشکل اصلی تیم را در کمبود منابع مالی می دانید، به طور حتم وجود منابع مالی تاثیر به سزایی در روند شکل گیری تیم و کارکردهایش دارد. در صورت وجود منابع مالی کافی، امکان انعقاد قرارداد با بازیکنان مطرح و امتحان پس داده، برگزاری اردوهای آماده سازی، بدنسازی و دیگر موارد، به نحو درست و به موقع انجام می شود اما وقتی بودجه ای که در اختیار باشگاه قرار می گیرد بسیار کم و ناچیز باشد به طور حتم تمامی موارد یاد شده تحت الشعاع قرار می گیرد و نتیجه اش می شود اینکه بازیکن به لحاظ جسمانی در آمادگی درستی قرار ندارد و نمی تواند در زمین نمایش خوبی از خود ارائه دهد و گواه آن وجود 4 مصدوم در تیم صنعت تا الان است.
سرپرست مدیرعاملی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان یادآور شد: بی پولی  سبب شد تا در مدیریت زمان دچار مشکل شویم. در همین شرایط به عنوان مدیریت در زمینه ی فراهم سازی سخت افزارهای لازم، اصلاح قراردادها، زمین، خوابگاه، حمل و نقل، انعقاد قرارداد با بازیکنان اقدام کردم.
کی شمس؛ با بیان اینکه20 میلیارد تومان بدهی فصل قبل باشگاه بوده است، گفت: آنانی که از شرایط و وضعیت کنونی تیم ابراز گلایه و نگرانی می کنند حق دارند اما آیا با 10 میلیارد تومان آن هم در سطح لیگ برترمی توان تمام نیازهای تیم را تامین و مشکلاتش را رفع کرد.پائین ترین رقم بودجه ای در لیگ برتر مربوط به اراک با 93 میلیارد تومان است و این در حالیست که تیم صنعت نفت با آن همه سابقه درخشان بودجه ای که برای حضورش در لیگ برتر به آن پرداخت می شود تنها 10 میلیارد تومان است. آنگاه انتظار دارند تا یک تیم 10 میلیاردی در مستطیل سبز مقابل یک تیم 93 میلیارد تومانی (که این رقم در مورد پرسپولیس و استقلال بیشتر است) قرار بگیرد و تمامی بازیهایش را ببرد.
وی افزود: نیاز به مشاوره و همراهی همگان اعم از رسانه ها، پیشکسوتان، مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تمامی دغدغه مندان تیم صنعت نفت برای بهبود روند بازیهای تیم و روحیه ی بازیکنان و کادر فنی داریم و انتظار دارم که همگی در کنار تیم قرار گیرند و به جای پرداختن به حواشی، فرصت را برای ارائه ی راهکارهای بهتر آن هم در شرایط سخت و کمی بودجه بدهند.
وی با اشاره به اینکه وزیر ورزش اعلام کرد که نگاه ویژه ای به تیمهای نفتی دارم، اظهار کرد: آقای وزیر شما که به طور مستقیم با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مرتبط هستید نگاه ویژه را برای من تعریف کنید که چه منابعی دارد آن هم وقتی به رغم گذشت 8 ماه هیچ اتفاق خاصی از سوی این وزارت خانه نمی افتد.
وی تصریح کرد: سوال من از دبیر شورایعالی مناطق آزاد که تیم صنعت نفت را به عنوان برزیل می خواند آنست که عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند در مورد آسیب ها و مسئولیت های اجتماعی آن هم در مورد تیم ریشه دار صنعت نفت چه بوده است؟ سرپرست وقت منطقه آزاد اروند با حضور در قاب تلویزیون اعلام می کند که بودجه نفت را 2 برابر کردیم، و این در حالیست که هنوز هیچ قراردادی در این باره امضاء نشده است.
سرپرست مدیرعاملی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان  یادآور شد: از استاندار آبادانی خوزستان که گفت به شهر و مردمانش ارق دارد و در تلاش برای کمک به تنها دلخوشی آبادانی ها یعنی تیم صنعت نفت است نیز هیچ خبری نشد و تاکنون هیچ اتفاق خوشایندی برای تیم صنعت نفت در بحث حمایتی رخ نداده است.
کی شمس؛ گفت: اگر بنده از مسئولان اعم از فرماندار ویژه آبادان، نمایندگان مردم در مجلس و استاندار خوزستان خواستار کمک و همراهی هستم به این سبب است که برخی از مسائل مبتلابه تیم صنعت نفت فرااستانی است و بایستی در رده ی ملی پیگیری و محقق شوند.
وی افزود: وضعیت کنونی نفت به مثابه ی یک معضل اجتماعی است که تمام مسئولان بایستی برای حل آن در کنار ما قرار بگیرند. این تصور که مدیرعامل وقتی انتخاب و منصوب می شود بایستی تمام کارها را خودش به تنهایی از پیش ببرد، اشتباه است زیرا برخی از موارد به طور مثال بایستی از طریق  فرماندار به عنوان رئیس شورای ورزش پیگیری و اجرایی شود.
وی اظهار کرد: امروز تحقق تعهد 10 میلیارد تومانی وزارت نفت برای تیم صنعت حیاتی است اما فردا روز اگر هزار میلیارد تومان هم در اختیار ما قرار بگیرد، دیگر سودی ندارد. امروز پرداخت 20 میلیارد تومانی را که سازمان منطقه آزاد اروند مدعی اختصاصش برای اعطا به تیم صنعت نفت است، به درد بخور و کمک حال است فردا روز دیگر خیلی دیر است.
سرپرست مدیرعاملی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان تصریح کرد: 6 روز دیگر بایستی 30 درصد از قرارداد بازیکنان و سرمربی  را پرداخت کنیم اگر پرداخت نشود آنها می توانند به طور یک طرفه قراردادشان را فسخ کنند و اینگونه مشکلات ما چندین برابر می شود.
کی شمس؛ یادآور شد: با کلی خواهش از قاضی پرونده و تحویل چکی یک ماهه توانستیم پنجره ی نقل و انتقالات را باز نگه داریم حال اگر این زمان نیز سپری شود و نتوانیم کاری از پیش ببریم، شرایط مان بدتر می شود.
وی با تاکید بر اینکه از همگان می خواهم تا تیم به کما نرفته آن را حمایت و کمک کنند، گفت: هواداران دست از حمایت شان از تیم برندارند و بدون توجه به مسائل حاشیه ای به تیم و بازیکنان روحیه بدهند تا بتوانیم به مرور زمان مشکلات را یکی پس از دیگری حل کنیم.
وی افزود: از انتقادات سازنده ای که با پیشنهاد و راهکار همراه باشد استقبال می کنیم و آن را پذیراییم.
وی اظهار کرد: رسانه رسالت بسیار بزرگ و خاصی دارد و می تواند کمک حال تیم باشد. لذا از آنان انتظار داریم که واقع بینانه مسائل را پیگیری کنند و از گمانه زنی ها و دامن زدن به حواشی ایجاد شده در فضای مجازی به طور جدی بپرهیزند چون این حاشیه ها برای تیم خوشایند نیست ضمن اینکه ابهامات جدیدی را نیز پدید می آورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح کرد: 99 درصد از قرارداد بازیکنان با نظر منصوریان سرمربی تیم بوده است.
به گفته ی وی؛ آبادان جزیره ای گمشده است که همه چیزش مشکل دارد و تیم نفت هم از این قاعده مستثنی نیست.
سرپرست مدیرعاملی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان  یادآور شد: با تغییرات در وزارت نفت، اکنون وزیر نفت حامی ما می‌باشد و در تلاش است تا اسپانسرهایی را در قالب هلدینگ از شرکتهای پتروشیمی و مناطق نفتی در آبادان و ماهشهر تشکیل دهد تا از این طریق به تیمهای نفتی کمک شود که محقق شدن آن در سال جاری هم هنوز مشخص نیست اما به عنوان یک راهکار در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.
کی شمس؛ گفت: هدف اصلی من آنست که بر روی  تیم های پایه بیشتر کار شود در آبادان استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که در صورت آموزش درست می توان از آنها بهره ببریم.
وی افزود: یکی از مسائلی که باعث می شود تیم صنعت نفت با وجود تمامی مشکلات همچنان در لیگ برتر باقی بماند استفاده از بازیکنان آموزش دیده در تیمهای پایه است که ما به این مسئله افتخار می کنیم.
وی اظهار کرد: به بحث آکادمی فوتبال ورود کرده‌ایم، مشکلات آنها به سبب مشکلات مالی به مراتب بیشتر است که برای کمک به رفع آنها نیز در حال رایزنی هستیم.
وی تصریح کرد: نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای با وزیر نفت پیگیر رفع مشکلات تیم صنعت نفت بوده اند ضمن اینکه فرماندار آبادان نیز برای کمک به رفع مشکلات تیم؛ پیگیر مسائل در سطح کشور است. که همه آن‌ها سپاسگزاریم.
کی‌شمس افزود: فصل گذشته نیز دکتر موسوی فرماندار آبادان با اینکه از نظر سلامتی در شرایط خوبی قرار نداشت، پیگیری‌های فراونی انجام داد و توانست مجوزات لازم برای کمک مالی به باشگاه صنعت نفت را بگیرد.
سرپرست مدیرعاملی موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان  یادآور شد: با قدرت و تمام قد از سرمربی و بازیکنان و کادر فنی تیم حمایت می کنم و هنوز برای قضاوت در مورد آنها زود است.
کی شمس؛ گفت: هر ساله کار استعدادیابی از علاقمندان در رده های مختلف اعم از نوجوانان، جوانان و نونهالان را به انجام می رسانیم و در این موضوع اولویت مان آبادان، اروندکنار، خرمشهر و سپس شهرهای مختلف استان است و این در حالیست که خیلی ها منکر این مسئله هستند.
وی افزود: در حال حاضر کار تست گیری از 480 نفر در رده ی جوانان به انجام رسیده و کار تست گیری در رده های نوجوانان و نونهالان به تازگی آغاز و ادامه دارد.
وی اظهار کرد: تفکر کل هیات مدیره، کادر فنی و سرمربی بر روی برنامه ریزی برای تیمهای پایه می‌باشد که این کار انجام شده است. البته اگر به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری از تیمهای پایه حمایت نشود به طور حتم این روند با خلل مواجه می شود. بایستی ابزار لازم مهیا شود تا روند استعداد یابی، آموزش و به کارگیری آنها در تیم صنعت نفت و یا معرفی به دیگر تیمها در قالب یک تفاهمنامه ادامه یابد.
جهانگیر کی‌شمس از مهندس علیرضا امین مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان و مدیران تحت امر ایشان که همواره در جهت برطرف نمودن مشکلات باشگاه صنعت نفت تلاش نموده تشکر کرد.
وی خطاب به مسئولان تصریح کرد: برای آبادان تنها تیم صنعت نفت باقی مانده پس آن را برایش نگه دارید.

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان