سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۹

آخرین اظهارات رئیس هیأت مدیره باشگاه درمورد وضعیت باشگاه صنعت نفت آبادان

رئیس هیت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان گفت: اخیرا گفته شد که وزارتخانه های نفت و ورزش تفاهمنامه ای را با یکدیگر منعقد کردند و مبالغی را نیز وزارت نفت کمک کرد اما مقامات سیاسی و ورزشی جلو مبالغ را گرفته اند و نمی دهند.

حسن نصر اصفهانی با بیان اینکه موضوع عدم کمک وزارت خانه ها و دستگاههای دولتی به تیم های حرفه ای تنها یک برداشت اشتباهی است، اظهار کرد: برای تیم صنعت نفت آبادان از زمانی که از لیگ یک به لیگ برتر آمد از وزارت نفت کمکی نگرفتیم و چیزی هم به ما ندادند اما ما اسپانسر داشتیم، نمی دانم چه اتفاقی افتاد که از آذرماه سال گذشته به طور ناگهانی وزیر نفت ابلاغیه ای دادند که کمک نمی کنیم، اینکه کی و کجا کمک کرده بودند که الان بخواهند کمک نکنند را نمی دانم.

وی افزود: صراحتا می گویم با توجه به آن برداشت اشتباهی که وجود داشت باید بگویم که ما از وزارت نفت به جز در یکی دو مورد آن هم در پی پیگیری مقامات استانی هیچ کمکی دریافت نکردیم و ما در دیگر موارد اسپانسر داشتیم اما از زمانی که ابلاغیه ی وزیر نفت صادر شد اسپانسرهای ما نیز عقب کشیدند و این ظلم بزرگی در حق تیم صنعت نفت است.

وی تصریح کرد: همگی سابقه تیم صنعت نفت آبادان را می دانید، صنعت نفت تیمی است با پشتوانه ای 50 ساله، خاستگاه فوتبال ایران آبادان بوده و بیهوده نیست که می گویند آبادان برزیلته، الان شهری مانند آبادان که پیر و جوان و کوچک و بزرگش عاشق این تیم هستند مسئولیت اجتماعی وزارت نفت را کجای این موضوع می توان یافت؟

رئیس هیت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان تصریح کرد: کم صنعت نفت به فوتبال ایران خدمت کرده است؟ خواهش می کنم دوستان به این مسائل توجه داشته باشند، مردان بزرگی از تیم صنعت نفت به فوتبال ایران معرفی شده است و در حال حاضر نیز  در تیم های لیگ برتر چندین نفر از بازیکنانی که از تیم های پایه و مدارس فوتبال صنعت نفت آمدند در حال بازی اند.

نصر اصفهانی با بیان اینکه هر تاسیسات صنعتی که در یک شهر و یا منطقه ای قرار می گیرد یک مسئولیت اجتماعی در قبال آن شهر و یا منطقه دارد، یادآور شد: آبادان 8 سال درگیر جنگ بود و دفاع جانانه ای که مردم این شهر در مقابل هجوم و تجاوز دشمن داشتند به این زودی فراموش نمی شود اما این مردم شریف در عین حالی که تمام محرومیت های شهرشان را تحمل می کنند تنها دلخوشی شان تیم فوتبال صنعت نفت است به آن علاقه دارند، عشق می ورزند، با پیروزیهایش خنداند و با شکست هایش گریانند و به گفته مسئولان شهری با هر برد تیم صنعت نفت شهر تا مدتی به لحاظ نشاط تضمین می شود، لذا نمی دانم که همکاران قدیمی بنده در وزارت نفت چه فکری می کنند که اینگونه تصمیم می گیرند و عمل می کنند، آقا اجازه می دادید ما که داشتیم راهمان را می رفتیم، ما از شما طلب پول نمی کردیم اگر دستمان را نمی گیرید هول مان هم ندهید.

وی گفت: از دو سه سال پیش تا الان این موضع گیریها ما را نابود کرده است الان تیم ما حتی پول برای خرید آب معدنی هم ندارد، 5 مرحله تست کرونای بازیکنان و کادر فنی  را با قرض گرفتن انجام دادیم، بازیکنان تیم اکنون در گرمای بالای 50 درجه در حال انجام تمرینات هستند، تیمی که در این میزان از گرما تمرین می کند چگونه می تواند 8 یا 9 بازی را در دیگر شهرها به انجام برساند. ما به فکر جوانهایی هستیم که عشقشان فوتبال است و برای ارتقاء و اعتلای فوتبال ایران تلاش می کنند اما ما متاسفانه اکنون قادر به انجام کاری برای آنها نیستیم.

وی افزود: اخیرا گفته شد که وزارتخانه های نفت و ورزش تفاهمنامه ای را نوشتند و مبالغی را وزارت نفت کمک کرد اما مقامات سیاسی و ورزشی جلو مبالغ را گرفته اند، نمی خواهم وارد دیگر مباحث شوم اما اگر روزی نیاز باشد دلیل کار آقایان را خواهم گفت. رئیس هیت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان تصریح کرد: وقتی وضعیت تیمهای توانمندی مانند استقلال و پرسپولیس با آقایان استراماچونی، کالدرون و ویلموس آن گونه شده آن وقت تیمی مانند صنعت نفت که سرمربی اش در نیم فصل به بهانه های واهی مانند بیماری تیم را رها می کند و می رود با تیمی دیگر به طور حتم رو به نابودی می رود.

وی با شرح اینکه می دانستیم که تیمهایی با سرمربی تیم صنعت نفت مذاکره کرده اند و لذا تفاهمنامه ای دو جانبه با سرمربی نفت امضاء کردیم و وی موافقت کرد و تعهد داد که اگر با تیم دیگری قرارداد ببندد مجبور به پرداخت خسارت به ما است، اظهار کرد: سرمربی تیم صنعت نفت پس از انتخابش برای سرمربیگری تیم ملی از صنعت نفت جدا شد و آن را به نابودی کشاند و اکنون نیز از سوی وزارت ورزش و فدراسیون ما بارها تحت فشار قرار گرفتیم و جلو آن 10 میلیارد تومان پولی که وزارت نفت پرداخت کرده است را گرفته اند و اجازه تزریق آن را به تیم ما ندادند.

رئیس هیت مدیره موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان تصریح کرد: نمی دانیم دردمان را به چه کسی باید بگوئیم، ما که داشتیم راه خودمان را می رفتیم و اسپانسرهایی داشتیم که سه سال در حال کمک به ما بودند اما امروز به این حال و روز افتادیم، خدا می داند که این حق نیست، دردمان بسیار زیاد است، ما حتی قادر به پرداخت حقوق کارگرهایی که به تیم کمک می کنند هم نشدیم، آنها چندین ماه است که حقوقی از باشگاه دریافت نکرده اند. با این شرایطی که برای تیم ها پیش می آید اسم لیگ و تیم ها را حرفه ای نمی توان گذاشت چنین مسائلی با هیچ یک از آداب حرفه ای تطابق ندارد. از بزرگان ورزش می خواهم تا به میدان بیایند و کمک کنند.

نصر اصفهانی یادآور شد: اگر سه تیم نفتی هم به سرنوشت تیم نفت تهران، پاس و یا دیگر تیم های سازنده که نابود شدند و رفتند  دچار شوند و از بین بروند به فوتبال ما چه خواهد گذشت؟ مشکلات یکی دو تا نیست، دوستان من در موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت  آنقدر حجب و حیا دارند که نمی خواهند حرفی بزنند که سازمان متبوعه خودشان که وزارت نفت است به زیر سوال برود، اما با این شرایط کاری از پیش نمی رود و ما به کمک نیاز داریم.

وی گفت: در جلسه ی هیئت مدیره که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد همه ی اعضای هیئت مدیره از حجم بالای بدهکاریها نگرانند و دست بسته، امروز یکشنبه تیم نفت بازی دارد و ما نمی دانیم با وضعیت قرمز آبادان به سبب شیوع کرونا ویروس در منطقه و شرایط سختی که قادر به هزینه کرد برای تیم نیستیم این بازی برگزار می شود و یا نه و با چه شرایطی؟ برای بازیهای بعدی هم که مهمان هستیم اگر بخواهیم برویم باز هم مشکل داریم.

وی افزود: استمداد می طلبیم، آنهایی که علاقمند به ورزش و به خضوض فوتبال هستند و دلشان برای فوتبال، خوزستان، آبادان و تیم صنعت نفت می تپد به ما کمک کنند.

 

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان