یک شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

تلاش‌مان این است که اتفاقات سال قبل برای صنعت نفت رخ ندهد/ریکانی از نمادهای باشگاه ماست

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: همه تلاش مجموعه امسال صنعت نفت آبادان این است که اتفاقات و سختی‌های سال قبل تکرار نشود.

به گزارش رصنا، بهروز مکوندی صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی زنده «سلام تهران» اظهار کرد: متاسفانه سال قبل تیم ما شرایط خاص و سختی را پشت سر گذاشت و ۴سرمربی و ۳مدیرعامل را عوض کرد و در کنار آن با مشکلات اقتصادی که سال‌هاست تیمهای نفتی با آن مواجه هستند نیز روبرو بود.

وی با اشاره به قانون مصوب مجلس و اجرای آن توسط وزارت نفت مبنی بر محدودیت‌های هزینه‌کرد در ورزش قهرمانی، عنوان کرد: در سال‌های گذشته بخشی از هزینه ما را نیز منطقه آزاد اروند تامین کرد و این عزیزان صمیمانه دست تیم ما را گرفتند و نگذاشتند که ما در شرایط سخت قرار بگیریم ولی به هر حال مالک اصلی تیم وزارت نفت است و قوانین موجود باعث شده بودجه سخت و زمان‌بر به صنعت نفت تزریق بشود.

وی ادامه داد: وضعیت عمومی‌ اقتصادی در استان خوزستان به نحوی نیست که بخش خصوصی بتواند حامی تیم باشد و حتی اگر در این بخش متقاضی هم وجود داشته باشد شرایط کمک مستقیم وجود ندارد و سازمان بازرسی به این موضوع ورود می‌کند، به هر حال امیدواریم امسال و یا در سالهای آینده در این خصوص فکری بشود و مشکلات مالی صنعت نفت مرتفع شود.

وی از تغییر ۴سرمربی در تیم فوتبال صنعت نفت در فصل گذشت گفت و افزود: از زحمات تمام مربیان قبلی تیم تشکر می‌کنم اما با تمام علم و دانشی که این عزیزان داشتند شرایط سال قبل سخت شد و تا هفته‌های آخر بر وفق مراد پیش نرفت.

مکوندی در همین خصوص گفت: هم آقای پرکاس، هم آقای کریمی و هم آقای تاوارس برای تیم زحمت کشیدند اما با این وجود صنعت نفت در سراشیبی سقوط قرار گرفت تا اینکه باشگاه به این جمع‌بندی رسید که از آقای ویسی استفاده کند.

وی ادامه داد: در نهایت سال قبل صنعت نفت با درایت و تلاش آقای ویسی و همت مدیران باشگاه و منطقه آزاد اروند و البته همیت جمعی و حمایت تماشاگران به شکل مجعزه‌آسایی در لیگ برتر ماندگار شد.

 

فوت پدیده و افت روحی

مربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از نتایج تیمش از ابتدای فصل تاکنون گفت و خاطرنشان کرد: متاسفانه در ابتدای لیگ طی سانحه‌ای محمدرضا عجمی‌پور، بازیکن جوان‌مان -که فکر می‌کردیم پدیده لیگ امسال باشد- را از دست دادیم و این اتفاق به لحاط روحی روی روند کاری‌مان تاثیر گذاشت بویژه در بازی اول مقابل استقلال که به هر حال در هر شرایطی یک تیم بزرگ است، این مهم حس شد.

وی ادامه داد: در ۳بازی بعدی نیز بعد از اینکه مقابل فولاد ۳امتیاز بدست آوردیم، پیکان را هم می‌توانستیم شکست بدهیم که اینگونه نشد و در نهایت در بازی مقابل نساجی خوب نبودیم و باختیم.

این مربی نماینده آبادان در لیگ برتر افزود: در جنوب فوتبال عشق و علاقه همه مردم است و در شهری مثل آبادان پیر و جوان دنبال‌کننده تیم صنعت نفت هستند و پیروزی این تیم بر جامعه تاثیر پررنگی دارد و در بازار اصلی شهر رونق ایجاد می‌کند و حتی تولید در پالایشگاه را هم رونق می‌دهد و به صورت کلی بر نشاط اجتماعی تاثیرگذار است.

وی‌ تصریح کرد: با توجه به عشقی که مردم آبادان به صنعت نفت دارند همه تلاش ما این است شرایط فصل قبل برای آنها و خودمان پیش نیاید چون می‌دانیم که با شکست صنعت نفت چقدر شرایط برای ایشان سخت می‌شود اما در عین حال توان مالی باشگاه هم محدود است و با این بضاعت باید تیم را در سطح مشخصی نگه داریم.

مکوندی به حضور بازیکنی مثل طالب ریکانی در صنعت نفت اشاره کرد و افزود: طالب یکی از اسطوره‌ها و‌ نمادهای باشگاه ما است و بازیکن بزرگی‌ست که همه مردم آبادان دوستش دارند. او در سال‌های اخیر با وجود اینکه بارها با پیشنهادی تیم‌های بزرگ کشور مواجه بوده به عشق آبادان در این شهر مانده است، من خودم بازیکن این تیم بوده‌ام و می‌دانم حضور امثال ریکانی چقدر برای صنعت نفت نیاز است.

وی با بیان اینکه تیم ما آنقدر پول ندارد که سقف قراردادها را رد کند، گفت: لیگ امسال به ۲بخش تیم‌های غنی و فقیر تقسیم شده است که تیم‌های غنی در آن برای قهرمانی و آسیایی شدن می‌جنگند و فقیرها هم به دنبال میانه‌های جدول و ماندن در لیگ برتر هستند.

 

 

 

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

پیروزی با ارزش امیدهای صنعت نفت در انزلی

یک شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان