سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰

پرویز دهداری| عشق، اخلاق، فوتبال و دیگر هیچ

پرویز دهداری| عشق، اخلاق، فوتبال و دیگر هیچ

باید بهترین باشی تا بتوانی با نظم و تلاش غیر ممکن را ممکن کنی و موفق شوی؛ باید قهرمان باشی تا بدانی که چه زمان جرقه بزنی و ابدی شوی؛ باید فداکار باشی تا لذت یک پیروزی فداکارانه پس از جنگ را بدانی؛ باید باور داشته باشی که با تلاش می شود موفق شد؛ باید عاشق باشی و قوی تا بتوانی موفقیت را در آغوش بکشی؛ باید دهداری باشی تا سخت کوشی، پشتکار، فداکاری و از همه مهمتر عشق به کار مرامت باشد و فرصت ها را با ریسک پذیری شکار کنی تا در بلندای تاریخ فوتبال این مرز و بوم عنوان بزرگ مرد اخلاق را از آن خود کنی.
پرویز دهداری؛ تنها مرد تکرار نشدنی تاریخ فوتبال کشورمان است که نه تنها بد رفتاری ها و بد اخلاقی های ریشه دار فوتبال بر او اثر نکرد بلکه توانست سنگ بنای شایسته سالاری را در فوتبال پایه گذاری کند.
مردی تکرار نشدنی و شهره در پایبندی به اصول و اخلاق در میان اهالی ورزش که توانست در سن ۳۸ سالگی سکان هدایت تیم ملی کشورمان را به دست بگیرد و به رغم بد عهدی ها و بی اخلاقی های پنهان و مرسوم فوتبالی که برای کنار گذاشتنش کوشیده بودند اما پایدار بماند و قهرمانانه زیست کند.
پرویز دهداری؛ متولد ۱۲ فروردین ۱۳۱۱ به عنوان بازیکن و کاپیتان تیم ملی بود که تا دهه ۶۰ دو بار سرمربی تیم ملی شد و هر کجا بود، اتفاقاتی را رقم زد که بخشی از دفتر تاریخ فوتبال ایران شد. 
او چهره دوران‌ساز شاهین پیش از انحلال، نخستین سرمربی پرسپولیس، سرمربی تیم گارد و سپس هما، سرپرست تیمهای فوتبال صنعت نفت آبادان و ملی امید، مدیر باشگاه شاهین و سرانجام مدیر فنی بنیاد شهید بود که بارها جوایز دولتی را رد کرد و پیشکش‌هایی همچون  خانه و اتومبیل را نپذیرفت.
زنده یاد پرویز دهداری؛ در سوم آذرماه سال ۱۳۷۱ به دلیل عارضه کلیوی درگذشت.
یادش گرامی و راهش پر رهرو.این 

تجلیل از عکاس افتخار آفرین آبادانی در اردوی طلایی پوشان

تجلیل از عکاس افتخار آفرین آبادانی در اردوی طلایی پوشان

دو شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
موسسه فرهنگی ورزشی

صنعت نفت آبادان